זהו סיפור על כתיבת
תכנית שיווקית, הכנת תכנית עבודה ממוקדת, הקמת תשתיות שיווקיות, הפקת אירוע, הקמת
קהילה ומאגר פסלים הגדול בישראל. זהו סיפור על שיווק מזן אחר.
דרור חכם דאז מנכ"ל בית היציקה כתב לנו: "אני מכיר את אור דניאל (מנכ"ל בוננזה) משנת 2011, במסגרת פעילותינו המשותפת ביוניסטרים ובעיסוקי כבעלים של בית יציקה בתחום האמנות.מאמון מלא ביכולותיו האישיים והמקצועיים של אור, נעזרתי בשירותיו במסגרת עיסוקי כבעלים ומנכ"ל של בית יציקה בתחום האומנות. במסגרת זו אור הקים מערכת שיווק שתוצאותיה חסרות תקדים ביצירת חוג אמנים בקנה מידה ארצי. אשמח להמליץ על אור גם באופן אישי,דרור חכם."
לפני מספר כשלוש
שנים פנה אלינו לקוח בעל בית יציקה גדול בישראל, אשר הגיע אלינו עם הרצון
להגדיל את מאגר הלקוחות שלו (קהל מצומצם
מאוד בארץ). לאחר פגישה אפיינו יחד את קהל היעד אליו אנו צריכים להגיע – פסלים
המפסלים פסלים עם ברונזה, בעלי יכולות כלכליות ליצוק בברונזה. כן, משימה לא קלה.
לאחר כתיבת
תכנית שיווקית ומחקר רציני של שוק הפסלים בארץ מצאנו את פתרון יוצא מגדר הרגיל- הקמה
של קהילת פסלים בישראל אשר תהיה תחת כנפי אותו בית יציקה. לאחר בחירת אפיק שיווק
(פייסבוק) גילינו במחקר (להפתעתנו) שהרבה מהפסלים בגילאים 40-60 נמצאים ופעילים
מאוד ברשת חברתית זו. הצלחנו להגיע להקמה של מאגר של למעלה מ-150 פסלים המפסלים
בברונזה וכן מאות חובבים נוספים. כדי לבדוק את הכוח השיווקי של הקהילה פרסמנו כי
יערך מפגש לפסלים, אליו הגיעו כ-70 פסלים לקוחות פוטנציאליים. האתגר שעמד בפנינו
היה בלתי רגיל והתוצאות היו כמו 'הגשמת חלומות' לאותו בעל עסק.
![]() |
| צילום מערב קהילת פסלים שנערך בקוביה בירושלים |
סיפקנו לאותו
בעל עסק פוטנציאל מכירה גדול, כעת משימתו לשבת להסדיר איתם דרכי עבודה ולצאת לדרך.
זאת דוגמה לפתרון שונה ומיוחד. זהו רעיון בודד משלל רעיונות יוצאים מגדר הרגיל
להביא לתוצאות מרשימות בעזרת חשיבה קצת אחרת.
שיווק בכל עולם
תוכן הוא הכרחי לקיומו של אותו עולם. תכנית חינוכית שאינה משווקת 'כיוקרתית' או
'ייחודית' לרוב לא תצליח, עסק שאינו מצליח 'למכור' את עצמו יכול להיגרם מתפיסה
מוטעית של אנשים את אותו עסק. אנשים נותנים ערך לכל דבר לפי איך שהוא נתפס ביניהם.
כאן טמון הסוד, להצליח לגרום לאנשים לראות את המוצר\שירות\עסק שלך כפי שאתה רוצה
שיראו אותו ובמילים אחרות- להפוך את העסק שלך למותג.
אנחנו מאמינים
שתהליך משותף נכון, על ידי בניית אסטרטגיה שיווקית נכונה תוכלו להביא להצלחה
הרצויה מבחינתכם ואף להגיע להצלחות שלא אפשרתם לעצמכם לחלום עליהם. ישנן דרכים רבות לשיווק העסק. לא כולן מתאימות לעסק שלך או לקהל הלקוחות
הפוטנציאלי. הגדרה של קהל זה ופנייה באמצעים השיווקיים הנכונים עשויות להפוך אותם
ללקוחות חוזרים רווחיים ונאמנים.
כל דרך אשר
נבחרת צריכה קודם להיות תחת מטריה מסוימת – אסטרטגיה. כל עסק או מוצר יכול לפתוח
דף פייסבוק או לינקדין. אך האם יש דגש על מסרים קבועים? האם החשיפה אליו היא
אפקטיבית? האם אתם מצליחים ליצור מיתוג לעצמכם על ידי רגש, בצורה שהלקוח נמשך
להגיע למוצר שלכם או לשירות שלכם? האם בכלל אתם פועלים במקום הנכון?
אלו שאלות שאתם
צריכים לשאול את עצמכם בטרם בחירה באפיק שיווקי מהמותן. אנחנו כאן על מנת להראות
את הכיוון הנכון אליו נכון לפנות. נשמח לעבוד אתכם ולהפוך להיות שותפים משמעותיים
לדרך שלכם. נשמח אם תקראו גם את השקפת העולם שלנו באתר בוננזה, לכניסה לאתר - לחץ כאן
בנוסף אני מצרף לכם כאן שני חלקים שנכתבו במטרה לקדם את אמני הפיסול
בפייסבוק:
פייסבוק ככלי למינוף שיווקי של אמנות הפיסול
חלק 1
משחר המין האנושי אנו חווינו טלטלות ומהפכות, החל ממהפכת הדפוס אשר הביא עמה את עידן הנאורות והלמידה. אילו ניקח צעד אחורה בזמן ממהפכת הדפוס נוכל אפילו לראות כי האדם חתר תמיד לבטא את הקורה סביבו, בתמונה המוצגת כאן אתם רואים פסל של ממותה שנוצר לפני 35,000 שנה. אותם בני אדם שגילפו את הפסל נקראו קרו-מניונים שחיו באזור דרום מזרח גרמניה של היום. חוקרים סבורים כי זהו הפסל הקדום ביותר שנמצא.
כאשר נקפוץ בזמן לימינו אנו ונפסח לרגע על המהפכות אשר השפיעו על האמנות דוג' מהפכת הכסף אשר הביא לשינוי אורח חיינו מסחר חליפין, הכסף נתן את היכולת לאדם להתמקצע במשהו אחד ואילו הרופא יכל לחיות ולרפא בלא לגדל לעצמו חיטה, כמו כן האמן יכל לפסל בלי לדאוג לטיפול רפואי לעצמו. נפסח על תקופת הרנסנס שנמשכה כ-300 שנה והביאה לתמורות בתפיסת החיים וקידום של רעיונות ונתינת במה לאנשי אומנות דוג' לאונרדו דה וינצ'י ומיכאלנג'לו.
קרוב לוודאי אם מיכאלנג'לו היה חיי בתקופתנו היינו יכולים לצפות בו באופן ישיר בעבודתו שכן אמן דגול ומתקדם כמוהו היה משתמש בכלי הקרוי פייסבוק. בעת שלנו מתרחשת ממש ברגעים אלה מהפכה מסוג אחר, מהפכה כמוה לא ראה המין האנושי בעברו. בחדשות, בעיתונים ברדיו וכן בכלים היותר חדשים כמו בלוגים, פורומים בכל אלו שמעו וראו את המפכות שקרו ברחביי העולם כמו המהפכות בעולם הערבי, כנראה שאי אפשר לעצור את הקידמה ואת השיתופיות. הכלי אליו מייחסים את המהפכה הוא לא אחר מהפייסבוק.
אם כן, המהפכה הגדולה קוראת כבר עכשיו. עסקים ואנשים פרטיים כאחד רואים ומאמינים בכוחו של הפייסבוק. אז נשלב לרגע את המהפכות - כסף + רנסנס + מהפכת הדפוס = פייסבוק. (וזה בלי להיכנס לשאר התמורות שהתרחשו בהיסטוריה). אז כל אלו מצביעים על כך (וניתן לראות במספרים נכון לאוקטובר 2012 כמיליארד משתמשים פעילים). מליוני אנשי עסקים ויזמים הבינו כי אלו אשר נכנסו לפייסבוק לעולם לא יצאו ממנו, הם מכורים יום יום הם יצפו ויחכו לרגע לעשות LIKE או לשתף SHARE. העולם השתנה לבל היכר, אתה יכול לחשוף את התוכן של ישירות למי שאתה חפץ וגם לראות כיצד השיתופיות עושה את שלה.
המהפכה כבר כאן התרחשה ומתרחשת מדי יום, מי שלא נמצא בפייסבוק למעשה לא קיים. אז אם מיכאלנג'לו היה חיי בתקופתנו לו ככל הנראה היה דף פייסבוק, הוא לא היה צריך להסתמך על פטרונים למימון עבודותיו אלא היה עובד כעצמאי ומשווק את עצמו. אתם תוהים כמה לייקים תמונה של הפסל דיוויד של מיכאנג'לו היה מקבל? ככל הנראה מאות אלפים, החשיפה שלו הייתה גדולה מאוד.
בחלק 2 של 'פייסבוק ככלי למינוף שיווקי של אמנות הפיסול' נדבר על 'השיתופיות', על היתרונות והחסרונות של השימוש בפייסבוק. נשאל שאלות, האם הפרסום בפייסבוק לא מוריד מהערך של היצירה? או לסירוגין כיצד אני יכול לשווק את עצמי בצורה יעילה יותר? איך אני ממנף את הפייסבוק ככלי לשיווק האמנות שלי?
חלק 2
בחלק
הראשון דיברנו על המהפכות שהתרחשו בעולם וכן על זאת המתרחשת ברגעים אלה - מהפכת
הפייסבוק. הפייסבוק מתקשר בד ובבד עם השיתופיות, שלא כמו בעבר היה אי אלו אנשים
אשר תכננו את המסר ביתר זהירות והתקשורת הייתה בכיוון אחד בלבד. היום הפייסבוק
והייחודיות שלו שהוא נותן במה לכל אחד, רעיון, תמונה או מאמר יכולים להגיע ליותר
אנשים בפייסבוק מאשר שודרו במהדורת החדשות המרכזית.
המסר הוא
לא אותו מסר, המסר הוא מה שאתם בוחרים שהוא יהיה. עידן האינדיבידואליות הוא כאן
ואני הוא זה שיוצר את התוכן. היום קיימת תעשייה שלמה סביב יחסי הציבור והשיווק
בפייסבוק. האם כל אחד יכול לדעת איך לשווק את עצמו? האם בכלל צריך.
ישנם
אנשים הנולדים עם המתנה של חזון, החזון להסתכל על חתיכת אבן ולדעת מה אני רוצה
לפסל ממנה. יש אי אלו אנשים אשר לומדים את אותה מתנה, מי יותר טוב? זה עניינו של
הקורא להחליט. הפייסבוק הוא כלי, כמו שלומדים לכתוב בשנה הראשונה ללימודים, כך גם
ניתן ללמוד את הפייסבוק. חשוב להבחין שהוא משתנה ללא הרף, גודל ונמתח לכיוונים
רבים.
השינויים
יכולים להוות גם יתרון וגם חסרון, אז הגענו לקטע בו נדבר במקצת על היתרונות
והחסרונות. היתרונות של פייסבוק רבים: שיתופיות וההגעה לקהל רחב מאוד בעלות
מינימלית הוא היתרון הגדול ביותר, נטוורקינג, הכרה בכך שאתה קיים, כלי זמין לכל ונוח
לשימוש. אך החסרונות גם שצריך ללמוד ולהתעדכן במתרחש בפייסבוק, מרגע שהתחלת אתה
מחויב לו. אתה מחויב להסתכל, לענות ולעדכן. הפייסבוק הוא אתה, הוא דמותך במראה
לעולם ואותה דמות נחשפת לעולם במרבית המקרים יותר ממך.
למרות
חסרונותיו יתרונותיו של הפייסבוק ללא כל ספק רבים מספור, לכן ניתן לראות מאות
אלפים ואף מיליונים של דפי לייק (אשר משמשים כדפי עסק). חשוב להבדיל בין פרופיל
אישי לבין דף עסק (הלייק), הדף עסק מתוכנן להיות שיווקי וחושף הרבה יותר מפרופיל
וכן נותן לך כלים לפענח מה הקהל שלך אוהב בצורת סטטיסטיקות. אילו תבחן את
הסטטיסטיקה של הפרסומים שלך תוכל לראות מה יותר פונה לקהל היעד שלך. אם תפעל לפי
המסקנות ללא כל ספק הדף יגדל ואיתו החשיפה, הנטוורקינג והגעה ללקוחות שלך.
כדי
לשווק את עצמכם בצורה יעילה, הקפידו לפתוח שני משתמשים. האחד פרופיל שלכם, תציינו
מי אתם והקפידו לפרסם מדי יום תוכן העוסק בתחום העיקרי שלכם. השני הוא דף עסקי (דף
לייק) וקשרו את האחד בשני, ניתן לפתוח דף לייק ולקשר אותו לפרופיל. הישארו תמיד
במרכז של העיסוק שלכם, אתם יכולים לפנות לצדדים כדי לפרסם תוכן מעניין. בצורה כזאת
תרכשו את האמון של החברים שלכם. לאורך זמן תמצבו את עצמכם כאנשי מקצוע ייחודים,
אותו אדם אשר יצטרך או ירצה לרכוש פסל ככל הנראה ייפנה אליכם. כמובן, הנטוורקינג
כאן משחק תפקיד מאוד חשוב.
תוכלו
ליצור קשר עם אמנים אחרים, קהילות, גופים עסקיים. בקשר הזה הקפידו תמיד 'לפרגן'
בלייק או שיתוף, שכן אדם ש'פרגנו' לו יפרגן גם בחזרה. שיתופי פעולה שכאלה תמיד היו
משחר ההיסטוריה לטובת האדם, אדם לבדו הוא כעלה הנידף ברוח. זאת הסיבה העיקרית שקם
דף 'קהילת פסלים', לעזור לנו למנף אתכם האמנים. בשיתוף פעולה עמנו נוכל להגיע
להצלחות רבות.
כדי למנף
את הפייסבוק בצורה יעילה, בתחילה חפשו בגוגל סרטונים הנוגעים לדברים שאתם רוצים
לעשות. למדו את הכלי טרם השימוש בו, הצוהר אשר ייפתח לפניכם הוא עולם ומלואו של
אפשרויות בלתי נדלות. מקווים שנהניתם לקרוא את החלק ה-2 בסדרה של 'פייסבוק ככלי
למינוף שיווקי של אמנות הפיסול'.
---
מוזמנים להיכנס
לאתר שלנו, האתר מותאם לכל סוגי העסקים והחברות ונותן מידע מפורט על השירותים
והרקע של חברת בוננזה – שיווק מזן אחר, לכניסה לאתר – לחץ כאןwww.bonnza.co.il.
לשאלות נוספות צרו קשר במייל or@bonnza.co.il או בטלפון 053-4250110


אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה